Regulamin

Zanim zaczniesz aktywnie uczestniczyć w naszym Forum zapraszamy do zapoznania się z regulaminem i FAQ
adminkod
Posty: 5
Rejestracja: pn gru 01, 2014 1:41 pm
Imie i nazwisko:

Regulamin

Postautor: adminkod » pt sty 22, 2016 3:23 pm

I Zasady ogólne

1. Na forum mogą pisać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nowy uczestnik forum od pierwszych swoich postów wykazuje, że nie przeczytał regulaminu, przeczytał go niedokładnie lub bez zrozumienia, bądź zrozumiał, a mimo to nie stosuje się do niego, będzie miał natychmiast (bez ostrzeżenia) zablokowaną możliwość pisania na forum.

2.Witamy się tylko i wyłącznie w dziale Powitalnia, (przywitania w innych działach będą kasowane). Dział ten służy tylko i wyłącznie do przywitania się. Tematy w tym dziale będą się kasowały po 60 dniach od założenia.

3. Każdy użytkownik powinien wypełnić profil (prawdziwymi danymi) przed przystąpieniem do pisania na forum. Pole „skąd” musi być wypełnione miastem (użytkownicy z wpisami np "skąd", "Polska", "z internetu" będą deaktywowani). Użytkownicy forum, którzy w procesie rejestracji podali nieprawdziwe dane, bądź dane te są nieaktualne, oraz użytkownicy nie posiadający na koncie żadnego postu, mogą zostać zablokowani lub usunięci z forum bez ostrzeżenia.

4. Na forum zabrania się:
  • a) Nagminnego przeklinania. Jeżeli już koniecznie musimy użyć wulgaryzmu, (bardzo wyjątkowa sytuacja) niezbędne jest jego "ocenzurowanie" (zamiana kilku liter w środku wyrazu np ***). Osoby nadużywające wulgaryzmów (nawet "ocenzurowanych") będą karane ostrzeżeniem, a w ostateczności usunięciem z forum.
  • b) Spamowania (nabijania postów).
  • c) Obrażania innych użytkowników.
  • d) Nagminnego kłócenia się z innym użytkownikami. Posty traktujące o sprawach nie dotyczących ogółu należy kierować na konta prywatne PW lub email.
  • e) Zakłócania miłej atmosfery panującej na forum.
  • f) Podważania czyjejś wypowiedzi bez konkretnych argumentów.
  • g) Umieszczania przez użytkowników forum treści: nawołujących do pogardy, dyskryminacji, nienawiści rasowej i przemocy w jakiejkolwiek formie lub treści, które takie czyny usprawiedliwiają lub gloryfikują.
  • h) Umieszczania treści i przekonań religijnych w jakiejkolwiek formie obrażających innych uczestników forum, dotyczy to wszelkich treści wprowadzanych na forum - tekstowych i graficznych - umieszczanych przez użytkownika w wiadomościach, pseudonimie, podpisie, emblemacie, galerii, itd.

5. Nowe tematy umieszczamy w odpowiednich działach .

6.
Przycisk wyślij wciskamy tylko raz, aby nie dublować tego samego postu.

7. Jeżeli nie mamy nic (ciekawego) do powiedzenia w danej kwestii, to lepiej nic nie piszmy. (Posty nic nie wnoszące do tematu będą kasowane).

8. Nie wznawiamy starych, dawno zakończonych tematów nie wnosząc nic nowego (interesującego) do tematu. Temat można uznać za stary po 30 dniach od ostatniego napisanego postu.

9. Nie piszemy postów składających się z samych emotów (uśmieszków), posty takie będą kasowane. Nie będziemy tolerować analfabetyzmu. Nie chodzi tu o czepianie się ort'ów, lecz skrajne przypadki. Post ma być w miarę czytelny i zrozumiały. Zdania, oraz nazwy własne pisane z wielkiej litery, ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami po nich (a nie przed nimi).

10. Jeżeli chcesz napisać nowy temat upewnij się że temat ten nie był już poruszany na forum (opcja szukaj). Zanim założysz nowy temat, samodzielnie przejrzyj forum w poszukiwaniu odpowiedzi - jest bardzo możliwe, że Twoje pytanie było już wcześniej poruszane. Zwróć szczególną uwagę na przyklejone tematy, skorzystaj również z wyszukiwarki.

11. Na forum zabrania się umieszczania treści o charakterze pornograficznym, rasistowskim, oraz wszelkiego rodzaju warezu.

13. Nie używamy obraźliwych słów, przekleństw w podpisach oraz niecenzuralnych obrazków. Zwalczane będą wszelkie przejawy chamstwa, prześladowanie, obrażanie, ośmieszanie, używanie niecenzuralnych słów pod adresem innych użytkowników, stosowania różnych form zaczepki, złośliwości i kpin, ogólnie przyjętych za naruszenie netykiety i kultury obcowania na forum (wymiana osobistych uwag tylko na PW).

14. Zabrania się tworzenia wielu kont dla jednego użytkownika .W przypadku stwierdzenia takiej sytuacji wszystkie konta użytkownika są banowane.

15. Zabrania się reklamowanie firm i usług oraz innych for/stron w inny sposób niż link w podpisie, po uprzednim powiadomieniu administratora. Należy również unikać animowanych avatarów, a także animowanych obrazków w podpisach(sygnaturkach) - chyba, że animacja jest bardzo dyskretna i nie "kuje" w oczy.
Sygnatury: nie należy umieszczać dużych obrazków(max 120px wysokości) gdyż spowalnia to wczytywanie strony, oraz długich partii tekstu (4 linijki normalnego rozmiaru).

16. Zezwala się na umieszczanie do 3 zdjęć w danym wątku (tak aby się pokazywały w formie graficznej). Proponujemy większą ilość zdjęć wstawiać na np. fotosika jako galerię i podawać na forum sam link.

18. Administracja forum zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników.

19. Osoby działające na niekorzyść forum będą banowane.

20. Za administrację forum uważa się administratorów i moderatorów.

II Ostrzeżenia

1. Nie dyskutujemy na temat słuszności dania ostrzeżenia (lub ostrzeżeń) danemu użytkownikowi .

2. Ostrzeżenia mogą dawać moderatorzy oraz administratorzy forum .

3. Po 3 ostrzeżeniach dla jednego użytkownika blokowana jest możliwość pisania na forum, natomiast po 5 użytkownik zostaje zbanowany.

III Rejestracja i weryfikacja
1. Weryfikacja przeprowadzana jest przez moderatora lub administratora forum każdorazowo po rejestracji użytkownika.
2. Weryfikacja polega na manualnym sprawdzeniu danych użytkownika celem eliminacji fałszywych kont i podszywania się pod cudzą tożsamość.
3. Podczas procesu rejestracji w polu "nazwa użytkownika" wymagane jest podanie prawdziwego imienia i nazwiska. W przypadku nie zastosowania się do tego punktu regulaminu administracja wyznacza siedmiodniowy termin, w którym użytkownik przekaże realne dane potrzebne podczas weryfikacji. Następnie nazwa użytkownika jest zmieniana.
4. W przypadku, gdy użytkownik prawidłowo wypełnił pole obowiązkowe "Imię i nazwisko" podczas rejestracji, jednak pole "nazwa użytkownika" zostało wypełnione nieprawidłowo, moderator lub administrator powiadamia o przymusowej zmianie pola "nazwa użytkownika" w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania wiadomości przez użytkownika.
5. Imię i nazwisko w polu "Nazwa użytkownika" powinno być jasne, czytelne oraz z zastosowaniem zasad pisowni języka polskiego. Zabronione jest używanie znaków specjalnych, takich jak kropki, kreski, myślniki i inne z wyłączeniem spacji.


Netykieta

Netykieta (ang. netiquette) - zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie, swoista etykieta obowiązująca w Sieci (ang. net).

Netykieta, podobnie jak zwykłe zasady przyzwoitego zachowania, nie jest dokładnie skodyfikowana, nikt też nie zajmuje się systematycznym karaniem osób łamiących te zasady, jednak uparte łamanie zasad netykiety może się wiązać z różnymi przykrymi konsekwencjami, jak np.: zgłoszenie nadużycia do działu abuse i odcięcie "niegrzecznego" osobnika od określonej usługi internetowej przez jej administratora.

Zasady netykiety wynikają wprost z ogólnych zasad przyzwoitości lub są odzwierciedleniem niemożliwych do ujęcia w standardy ograniczeń technicznych wynikających z natury danej usługi Internetu.

Są to:
  • zakaz spamowania (m. in. wysyłania niechcianych linków do stron)
  • zakaz wysyłania tzw. "łańcuszków szczęścia"
  • nakaz sprawdzania w wyszukiwarce przed zadaniem pytania
  • stosowanie się do reguł pisania obowiązujących na forum (formatowanie tekstu)
  • zakaz nadmiernego cross-postowania czyli wysyłania maili/postów do kilku grup naraz
  • zakaz pisania nie na temat (OT - OffTopic)
  • zakaz floodowania - wielokrotne wysłanie tej samej wiadomości lub wielu różnych wiadomości w bardzo krótkich odstępach czasu
  • nakaz zapoznania się z FAQ danego forum/podforum i przestrzeganie zawartych tam zasad szczegółowych
  • zakaz nagabywania (upartego łączenia się z) osób które sobie tego nie życzą
  • zasady dotyczące znaków diakrytycznych (staramy się pisać po Polsku)
  • zakaz ciągłego pisania dużymi literami
  • nakaz używania emotikon z rozwagą (mają być dodatkiem do tekstu, a nie główną treścią)
  • zakaz cytowania wiadomości poprzedzającej (fragment można w przypadku niepełnej odpowiedzi)
  • w dobrym tonie jest się w pierwszej kolejności przywitać w dziale Przywitalnia
Korzystanie z forum jest równoznaczne ze znajomością i przestrzeganiem powyższego regulaminu, oraz Netykiety.

Wróć do „Regulamin oraz FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość